DASAR CAKAP LEPAS

September 07, 2019

DASAR CAKAP LEPAS | Dah bertahun kita kenal, sepanjang perkenalan ini pun dah banyak mengajar aku pasal orang macam engkau. Tapi aku bersyukur, thanks to you bro, now I know.

Sumber Google


OK, dah boleh betulkan nada anda. Ini bukan entri marah. Dahlah jarang-jarang update entri, takkan masuk-masuk dah mengamuk yedak? Hehe. Sebenarnya, tiba-tiba teringat pada seorang sahabat ni. So, this entry, is dedicated to you my bro.

Your mouth spits FIRE, but you have a Heart of Gold.



 Betullah orang kata, takde perkara yang sia-sia yang terjadi dalam kehidupan kita. Rule ni applied especially bab jodoh dan pertemuan. Setiap perkara / kejadian yang jadi dalam scene kehidupan kita pasti ada hikmahnya.. Tinggal kita je, main peranan ke tidak untuk reflect balik pada diri kita.

Things happened for a reason.

Yes, indeed.  Totally agreed. Kita sebagai manusia diberi pilihan. Walaupun sesuatu yang negatif datang dalam hidup kita, namun pasti ada hikmah dan pengajaran yang boleh kita pelajari daripada sesuatu itu. Jadi di sini kita main peranan untuk membuat pilihan yang tepat.

Hidup ni pilihan. Kalau kita pilih untuk terus negatif, itulah hasil yang kita peroleh. 

So this entry is not about you my bro, but those reflections that you gave me. Thanks to you, now I know, even the bitter part of the coffee still tastes nice, "when you know how".

Pesanan saya kepada anda yang merasakan ada orang yang bitter sangat dalam life anda, bersabarlah. Atleast bila anda dah pernah facing bitterness ni, mental anda akan menjadi lebih kuat dan tak mudah koyak bila facing tough situations in life. 

To my dear Dasar Cakap Lepas BFF, thanks for the bitterness my bro, I love you, always. I'll be here for you always, just like you did, having my ass backed-up all the time.


You Might Also Like

0 000, 000 Pengkomen